Cégalapítás, változásbejegyzés online

21nov.
23

Azon túl, hogy a Covid járvány óta a távolságtartás biztosítása érdekében elemi igény merült fel az online megoldások minél szélesebb körű bevezetésére, az online ellenjegyzés sok más helyzetben ad kézenfekvő választ. Ugyanúgy rendkívül praktikus az ellenjegyzés online lebonyolítása, ha az aláíró fél például külföldön tartózkodik, illetve, ha más okból nehézséget okozna számára a személyes megjelenés.

A távazonosítás a Magyar Ügyvédi Kamara által auditált kép és hang rögzítésére egyidejűleg alkalmas elektronikus hírközlő eszköz útján lehetséges.

A szükséges adatok beszerzését és a dokumentumok előkészítését követően az ügyfelek távazonosítása, valamint a szerződés szövegének ismertetése, egyeztetése, a szükséges tájékoztatás nyújtása Skype videóhívás segítségével történik.

Ezt követően a véglegesített dokumentum szövege megküldésre kerül az ügyfelek részére, akik a tájékoztatásnak megfelelő példányszámban és módon írják alá a dokumentumokat. Az ügyfelek az aláírt dokumentumokat eljuttatják az ügyvédi irodába (postai úton), majd egy ismételt Skype videóhívás segítségével az aláírást sajátjukként elismerik. A videóhívásokról felvétel készül.

A dokumentumok ellenjegyzését követően kerülnek benyújtásra a cégbírósághoz. Cégbejegyzési kérelem elektronikus beadására 2006. évi (V.18.) IM rendelet óta van lehetőség.  A cégbíróság határozata az ügyfelek részére annak megérkezését követően kerül megküldésre. Az eljárás során a szükséges illeték és költségtérítés befizetése a szokásos módon elektronikusan történik. Az alapítás egyszerűsített elektronikus eljárás keretein belül illetékmentes.

Szakterület: