Miért legyünk őszinték a hitelügyintézővel?

21jún.
25

Hosszú távra szóló hitelfelvétel esetén szükséges egy felelős és megalapozott döntés meghozatala. Ebben tud segíteni a független pénzügyi közvetítő, aki ismeri a különböző banki ajánlatokat és hitelminősítési folyamatokat. Nagyon fontos a megfelelő hitelkonstrukció megtalálásához, hogy az ügyfél nyílt és őszinte kommunikációval számoljon be jelenlegi pénzügyi helyzetéről. A sikeres hiteligénylés sok tényezőtől függ (felvenni kívánt kölcsön célja, leendő ingatlan értéke, elhelyezkedése, falazata, választott futamidő, kamatperiódus, leendő adós pénzügyi helyzete).

Jelen írásomban a leendő adós pénzügyi helyzetével kapcsolatos legsarkalatosabb pontokat emelném ki, melyeket fontos megemlíteni a hitelügyintézőnek.

A maximális hitelösszeg meghatározásához elengedhetetlen többek között az alábbi információk megosztása:

  • mekkora a havi jövedelem összege
  • jövedelem készpénzben vagy átutalással érkezik
  • milyen más fennálló hitelek vannak, azaz van-e:
    • személyi kölcsön
    • jelzáloghitel
    • áruhitel (pl. TV, mosogatógép stb.)
    • autóhitel
  • rendelkezik-e hitelkártyával
  • folyószámlához kapcsolódik-e hitelkeret (azaz, tud-e mínuszba menni a számláján)

Az utolsó két tétel (hitelkártya, folyószámlahitel) esetén ügyfélnek érdemes a számlavezető banknál utána kérdezni, hogy a számlájához kapcsolódnak-e ilyen termékek. Sok esetben az ügyfél nem is tudta, hogy van folyószámlahitele, vagy már régebben igényelt ő hitelkártyát, de sosem használta, így már el is feledkezett róla. Ezen tételeknek nincs a hagyományos értelemben vett havi törlesztőrészlete, így a bankok a teljes hitelkeret 5%-át tekintik majd havi kötelezettségnek. Ettől sajnos egyik pénzintézet sem tekinthet el, ugyanis jogszabályi előírás.

Alapvetően hitelszakértőként arra törekszem, hogy egy kölcsönös bizalmat építsek ki az ügyféllel, melynek köszönhetően minden lényeges információ birtokában ki tudjuk választani a megfelelő hitelkonstrukciót a megfelelő banknál.

Célom egy olyan, akár hosszú távú kapcsolat kiépítése, melynek középpontjában az ügyfél igényei állnak.

Kérdése van? Segítségre lenne szüksége? Keressen bizalommal.

Szakterület: